Opublikowane przez:Ewa Orzechowska (EwaO)

Data: 11/14/2014 15:11:24
Kategoria: Targi i Giełdy | Tablica: Targi branżowe
Targi IIJS 2014 – oszałamiająca feria barw biżuterii.

Impreza targowa India International Jewellery Show 2014 w Mumbaju to jedno z wielu wydarzeń organizowanych przez Indyjską Radę Promocji Eksportu Kamieni Jubilerskich i Biżuterii (Gem & Jewellery Export Promotion Council – GJEPC). W tym roku 1800 stoisk targowych odwiedziło ponad 35.000 gości. Pięciodniowe targi organizowane już po raz 31 pozytywnie oceniła większość wystawców oraz odwiedzających.  Targi podzielone są na pawilony tematyczne – techniczny, diamenty, kamienie kolorowe, producenci indyjscy i wystawcy zagraniczni.      

Targi IIJS należą do najważniejszych targów branży jubilerskiej w Indiach i jednocześnie są jednymi z największych na świecie. To właśnie w Indiach lokowana jest znacząca część  produkcji jubilerskiej świata, jednocześnie Indie uważane są za jeden z największych rynków detalicznych po USA i Chinach.   

Na stoiskach indyjskich producentów królowała klasyczna biżuteria z 22 i 24 (!) karatowego złota z diamentami i bez. Bardzo zdobne i bogate w ornamenty wzornictwo jest dość typowe dla Indii do tego stopnia, że nawet firmy eksportujące biżuterię na Zachód w większości prezentują ofertę skierowaną na lokalny rynek. Jednak wiele z eksportowych firm było przygotowana do zaprezentowania także bardziej europejskiej oferty i jak się okazuje wiele zna i handluje z rynkiem polskim.   

IIJS są targami typu B2B czyli tylko dla odwiedzających branżowych. Organizatorzy wiele miejsca poświęcają bezpieczeństwu imprezy stąd rejestrujący się kupcy muszą przedstawić nie tylko wizytówkę, ale także osobne zdjęcie do identyfikatora, paszport i list rekomendujący od wystawcy targów. Wejście na tereny targowe oraz do każdej hali związane jest z przejściem osobistej kontroli bezpieczeństwa i wyszczególnieniem na liście całej wnoszonej biżuterii. Znane z targów europejskich problemy z odwiedzającymi, którzy próbują handlu na targach tam nie mogą mieć miejsca nawet na terenach parkingowych pomiędzy halami.   

Równolegle do targów po raz piąty zorganizowany został cykl pokazów mody i biżuterii India International Jewellery Week (IIJW). Wydarzenie  ma za zadanie pokazać światu, że Indie są nie tylko konkurencyjnym cenowo producentem biżuterii, ale także wybijającym się i coraz ważniejszym graczem w projektowaniu i kreowaniu mody we współczesnej biżuterii  złotej.  Kilkudniowy cykl  pokazów w dużej części oparty na najlepszych aktorach mumbajskiego Bollywood bardzo widoczny był w lokalnej i krajowej prasie. Jednak nie tylko celebryci byli ważnymi uczestnikami modowych wieczorów. Duży profesjonalizm w przygotowaniu dynamicznych pokazów podkreślali fotograficy i dziennikarze, przecież to za ich pośrednictwem informacja o Tygodniu Mody Jubilerskiej w Mumbaju pojawia się w mediach.  Wieczorny show, który trwał nie dłużej niż godzinę, podzielony był na kilka pokazów biżuterii sponsorowanych przez najważniejsze marki jubilerskie. Dawał jednak także szansę pokazania się młodym projektantom, co  w blasku największych z pewnością dobrze buduje im markę.   

Targi IIJS oraz IIJW są określane mianem „Made in India”. Wyraźnie widać siłę rządowych subsydiów, które mają sprawić, że te impreza będzie postrzegana jako główne światowe źródło zaopatrzenia w luksusową biżuterię. Inne imprezy organizowane przez Indyjską Radę Promocji Eksportu Kamieni Jubilerskich i Biżuterii (Gem & Jewellery Export Promotion Council – GJEPC) znajdziecie Państwo tu http://www.gjepc.org/

Tekst: Michał Kosior
Fot.: Michał Kosior
jubicom.eu
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookie.