Opublikowane przez:Ewa Orzechowska (EwaO)

Data: 02/18/2016 14:44:38
Kategoria: Targi i Giełdy | Tablica: Targi branżowe
Targi INHORGENTA MUNICH - INDIVIDUAL, INSPIRING, INNOVATIVE

Od 12 do 15 lutego branża jubilerska z całego świata po raz kolejny spotkała się na terenach targowych Messe Muenchen w Monachium, podczas targów INHORGENTA MUNICH.  Była to już 43. edycja imprezy - jej premiera miała miejsce w 1973 roku, od razu zajmując miejsce w grupie 5 najważniejszych imprez branżowych na świecie. Mimo braku smartfonów i wszechobecnych komputerów jej rozwój następował w błyskawicznym tempie, sukcesywnie zwiększając jej znaczenie. INHORGENTA MUNICH dziś to wydarzenie, na którym nie może zabraknąć najważniejszych osób z branży z całego świata, o której wiele się mówi, oraz która jest niezwykle istotna dla Polskich firm poszukujących odbiorców za granicą. Swoich miłośników ma także wśród celebrytów.

Nowa koncepcja wydarzenia pod dyrekcją Stephanie Mändlein, stylowy i futurystyczny design alejek, szereg ciekawych i inspirujących wydarzeń towarzyszących oraz ogólne zadowolenie wystawców po raz kolejny umocniły pozycję targów jako lidera wśród imprez branży jubilerskiej i zegarkowej. Atmosfera zdawała się być bardzo pozytywna, alejki i stoiska wypełnione były gośćmi, a każde wydarzenie towarzyszące cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Chwalone były nie tylko zmiany organizacyjne, ale także konsekwencja w tematyce hal, przyjazne odwiedzającym zaaranżowanie przestrzeni czy aplikacja mobilna.

Targi INHORGENTA MUNICH to niekwestionowany wyznacznik trendów w branży na przyszły rok - to właśnie tam prezentowane są najnowsze kolekcje wystawców, zarówno wiodących światowych marek jak i początkujących projektantów. Targi te mocno stawiają na design - na prestiżowej hali C2 spotkać można śmietankę artystyczną z całego świata. Jesteśmy dumni, że tego roku swoje prace zaprezentowało tam 24 artystów i producentów z Polski promując niezwykłą kreatywność Polaków, a wystawę prac cenionych designerów przedstawiła tam Galeria w Legnicy. Wśród polskich artystów na hali C2 znalazło się również 6 członków stowarzyszenia STFZ, które debiutowało podczas tegorocznej imprezy. Na wspólnym stoisku stowarzyszenia swoje prace zaprezentowali: prezes stowarzyszenia Marcin Tymiński, Jacek Byczewski, Dorota Cenecka, Radek Szwed, Alicja i Jakub Wyganowscy oraz Jolanta & Andrzej Kupniewscy. Stoisko stowarzyszenia cieszyło się sporym zainteresowaniem wśród odwiedzających, co nikogo nie dziwiło - nie od dziś wiadomo, że do stowarzyszenia należą najbardziej kreatywne osoby z branży!

Nasz mocny skład reprezentacji Polski, poza członkami STFZ, na hali C2 stanowili: Amberwood Marta Włodarska, Arek Wolski, Deco Echo, Glitter & Eva Stone, Jacek Byczewski, Katarzyna Wójcik, Karolina Bik, Katarzyna Kaznowska - Knopf, Marcin Zaremski, Markus Muller, Małgorzata Mieleszko - Myszka, Natalia Warwas, Paweł Zięba, Olga Guzik, Piotr Małysz, Pracownia Bytomski/Bytomska, Marta Szafraniec, Paweł Kaczyński oraz Tomasz Kargul.

Szczególne wyróżnienie w tym roku spotkało Arka Wolskiego. Jego projekty zostały jakiś czas temu dostrzeżone przez jedną z wiodących niemieckich marek, BASTIAN INVERUN. Znana i ceniona na całym świecie marka zaprosiła Arka do współpracy, w związku z czym jego projekty zostały włączone do ich kolekcji wiosenno - letniej, dzięki czemu były silnie promowane na stoisku BASTIAN INVERUN. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia Arka w świecie biżuterii, wygląda na to, że jeszcze wiele przed nim - życzymy pasma sukcesów!

Galeria w Legnicy, na przestronnym i stylowym stoisku zaprezentowała wystawę "OD OZDOBY DO KOMUNIKATU", czyli wybrane prace z Międzynarodowej Kolekcji Współczesnej Sztuki Złotniczej legnickiej Galerii Sztuki należące do stałej kolekcji Galerii. Cała kolekcja to obecnie około 400 obiektów, od ponad 70 różnych artystów z Polski i 30 z zagranicy. Podczas targów INHORGENTA zaprezentowano ostatnio nabytą część kolekcji, czyli około 50 prac 30 artystów. Wśród autorów prac znaleźli się m.in.: Robert Baines, Peter Bauhuis, Alexander Blank, Andrzej Boss, Sigurd Bronger, Bogumił Bytomski, Ignasi Cavaller, Bartosz Chmielewski, Sungho Cho, Karl Fritsch, Sara Gackowska, Grupa LIS2, Marta Hryc, Lee Jeong Hwa, Paweł Kaczyński, Jiro Kamata, Otto Künzli, Ted Noten, Michalina Owczarek, Andrzej Pacak, Ruudt Peters, Jakub Śliwowski, Jan Suchodolski, Manuel Vilhena, Arkadiusz Wolski, Anna Maria Zanella, Marcin Zaremski, Tomasz Zaremski.

Według oficjalnych statystyk swoją ofertę na targach INHORGENTA w tym roku przedstawiło 940 wystawców z 33 krajów (w tym 36 wystawców z Polski), a odwiedziło je 26.000 gości z 75 krajów. Największe stoisko spośród grona polskich firm należało do firmy PZ Stelmach, produkującej najwyższej jakości obrączki. To właśnie na stoisku firmy PZ Stelmach odbyło się COCKTAIL PARTY pod hasłem “JEWELLERY FROM POLAND. SIMPLY OUTSTANDING”, które firma zorganizowała wraz z ambasadą RP w Berlinie. Cocktail miał na celu promocję polskich wystawców oraz ich biżuterii. Na spotkanie przybyło wiele zainteresowanych osób, również zagranicznych dziennikarzy. W spotkaniu udział wzięła także dyrektor targów Stephanie Mändlein, witając polskich wystawców oraz podkreślając jak ważna dla targów jest polska grupa. Atmosfera spotkania była bardzo przyjazna, a goście chętnie nawiązywali kontakty przy przekąsce i lampce wina.  Dzięki takim inicjatywom polska biżuteria zyskuje szansę na jeszcze większą promocję w świecie, a wystawcy z Polski na zdobycie nowych znajomości, które w przyszłości mogą przełożyć się na korzyści biznesowe.

Firma PZ Stelmach wspaniale radzi sobie na niemieckim rynku - ich biżuteria została zaprezentowana na prestiżowych pokazach mody w hali B1. Pokazy odbyły się pierwszego dnia i zachwyciły oglądających. Świetnie dobrana muzyka przyprawiająca o dreszcze, wspaniała choreografia oraz niemieckie top modelki i celebryci prezentujący biżuterię potęgowali pozytywne odczucia. Na wybiegu zobaczyliśmy m.in. ikonę stylu Nadję Auermann, modelkę Cathy Hummels i jej siostrę Vanessę Fischer oraz aktora Ralfa Bauer. Na widowni znalazły się kolejne znane twarze, w tym Karen Webb, Funda Vanroy czy Annemarie Carpendale.

Swoją ofertę na monachijskich targach przedstawili także następujący polscy wystawcy:

Arti - Ambra, oferująca wyjątkową biżuterię z bursztynu. Biżuteria firmy charakteryzuje się niepowtarzalnymi wzorami i wysoką jakością.
Corundum (Spark), oferująca wysokiej jakości biżuterię z ekskluzywnymi kryształami Swarovski o precyzyjnym szlifie i kształcie
Design & Style, specjalizująca się w sprzedaży biżuterii z najwyższej jakości bursztynu
Kogata, produkująca niepowtarzalną biżuterię ze szkła weneckiego
Rodent, oferująca narzędzia, urządzenia oraz jubilerskie materiał pomocnicze
Venus Galeria, produkująca srebrną biżuterię artystyczną o ponadczasowym wzorach
Jubilex, oferująca niepowtarzalną biżuterię srebrną z bursztynem i innymi kamieniami
Amberif, Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Szlachetnych w Gdańsku
Złoto Srebro Czas, Międzynarodowe Targi Biżuterii i Zegarków w Warszawie

Polski oficjalny przedstawiciel targów, Pro - Business, po raz kolejny fantastycznie zadbał o Polskich wystawców oraz gości. Nie tylko pod względem oficjalnym, ale także i tym bardziej nieformalnym. Drugiego dnia targów, wieczorem, zorganizowane zostało wspólne wyjście do restauracji dla firm z Polski. Kolacja odbyła się w typowo bawarskiej restauracji ZUM AUGUSTINER i przebiegła, jak zwykle, w bardzo pozytywnej i wesołej atmosferze, pozwalając na chwilę relaksu po dwóch dniach pełnych pracy.

Kolejną okazją do odświeżenia znajomości branżowych oraz nawiązania nowych kontaktów jest, słynne już, wieczorne "after work" party na holu wejściowym, rozpoczynające się każdego dnia o 18.00 przez pierwsze 3 dni targów. Zaproszenie są wszyscy - i wystawcy, i goście. Przy lampce wina można tam więc spotkać wielu znajomych oraz wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat branży, i nie tylko. Znany już wszystkim zespół muzyczny umila atmosferę przyjemną muzyką na żywo, a możliwość spotkania się w gronie osób o tych samych zainteresowaniach sprawia, że szybko zapomina się o zmęczeniu po całodziennej pracy. Wieczory te stają się już tradycją, a wielu gości czeka na nie z niecierpliwością, aby móc w luźnej atmosferze spędzić czas z zaprzyjaźnionymi osobami z branży.

Targi INHORGENTA MUNICH na przestrzeni lat zyskały niezachwianą pozycję. Mimo to, że bywały lepsze i gorsze czasy, uwarunkowane najczęściej sytuacją gospodarczą, impreza ta niezmiennie wzbudzała wiele zainteresowania. Choć zapewne nie dla każdego zakończyły się spektakularnym sukcesem, organizatorzy i dyrekcja targów zapewniają, że przykładają wszelkich starań, aby nieustannie rozwijać imprezę. Polskie grono wystawców utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat, co wskazuje na to, że również nasza rodzima branża świetnie odnajduje się na tamtejszym rynku. Życzymy wszystkim wystawcom wielu satysfakcjonujących kontaktów i owocnych transakcji!

Kolejna edycja targów odbędzie się od 24 do 27 lutego 2017. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z oficjalnym przedstawicielem targów INHORGENTA MINUCH w Polsce:

Pro Business Consulting
Tel. 22 789 17 11
info@pro-business.eu  

Jeszcze raz dziękujemy przesympatycznej ekipie Pro Businessu za zaproszenie nas do wzięcia udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu! 

Zapraszamy do śledzenia polskiego fanpage'a targów na Facebook'u INHORGENTA MUNICH - Międzynarodowe Targi Biżuterii i Zegarków w Monachium

Fot. Materiał prasowy

Lubi to

jubicom.eu
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookie.