Opublikowane przez:Andrzej Sadowski (administrator) - PB Group

Data: 03/26/2014 15:38:05
Kategoria: Targi i Giełdy | Tablica: Amberif
Amberif 2014 - podsumowanie

Cztery dni targowe, 454 wystawców oraz niemal sześć i pół tysiąca kontrahentów z 57 krajów świata.  21. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF 2014 dobiegły końca.    

AMBERIF to impreza adresowana do branży. Handlowcy dopisali i nawet aura była w tym roku łaskawa, co było ważne po ubiegłorocznych śnieżycach, które w przeddzień AMBERIFU sparaliżowały pół Europy. 30 procent spośród grona 6 380 kontrahentów targowych to goście zza granicy. Przyjechali głównie z: Chin, Rosji, Niemiec, Francji, USA, Wielkiej Brytanii, Szwecji,  Danii i Czech.  

Jędrzej Zdziarski, już po raz dziesiąty reprezentujący na AMBERIF firmę Rodent, która od 1946 roku specjalizuje się w produkcji narzędzi i urządzeń jubilerskich, twierdzi, że tegoroczna impreza była owocniejsza od ubiegłorocznej.
– Widziałem sporo nowych twarzy. Odbyliśmy kilka rozmów zwieńczonych sukcesem – mówił. – Teraz czekać będziemy na odzew klientów, a to zawsze trochę trwa. Edvardas Zumbrickas z Kłajpedy na Litwie – który specjalizuje się w sprzedaży biżuterii z bursztynu – w ostatnim dniu targów również nie krył zadowolenia.
– To dobre targi, odwiedzili nas nowi klienci – relacjonował. Alina Filimoniuk-Pilecka, która dopiero drugi raz ma samodzielne stoisko targowe na AMBERIF  w Galerii Projektantów, wskazuje na jeszcze jedną, długofalową korzyść z targów.
– Targi to doskonała okazja na spotkanie z klientem i wyśmienita forma reklamy. Kolekcja staje się rozpoznawalna. Po targach zawsze wzrasta liczba zamówień, coraz więcej osób trafia do mnie przez Internet – przyznaje Alina Filimoniuk-Pilecka.  

Corocznie targom towarzyszy wiele imprez o charakterze edukacyjno-popularyzatorskim. Odbywa się m.in. cykl seminariów, dedykowanych tematom ważnym dla znawców oraz miłośników jubilerstwa i bursztynnictwa. Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników oraz Muzeum Ziemi PAN, Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich we współpracy z Wysoką Radą Diamentów z Antwerpii i Stowarzyszenie Historyków Sztuki z Torunia organizują cieszące się dużą popularnością cykle  seminariów.  

Swoją obecność podczas tegorocznych targów zaznaczyło Konsorcjum „Bursztyn. Skarb Polski” realizujące program Ministerstwa Gospodarki. W jego ramach realizowane są zakrojone na szeroką skalę projekty promocyjne, m.in. udział polskich firm w targach jubilerskich na świecie, misje handlowe kontrahentów zza granicy i wizyty dziennikarzy zagraniczny branży jubilerskiej w Polsce, kampania w mediach konsumenckich w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Chinach. „Bursztyn. Skarb Polski” firmował  podczas AMBERIF pokazy biżuterii i mody oraz wydawnictwo „Trend book 2014+”. W latach 2012–2015 polskie Ministerstwo Gospodarki przeznacza na promocję bursztynu prawie 7 milionów złotych.  

Patronat honorowy nad targami AMBERIF sprawowali: Bogdan Borusewicz – Marszałek Senatu RP; Janusz Piechociński – Wicepremier, Minister Gospodarki; Ryszard Stachurski – Wojewoda Pomorski; Mieczysław Struk – Marszałek Województwa Pomorskiego oraz Paweł Adamowicz – Prezydent Miasta Gdańska.    

Następne targi AMBERIF za rok, 25 – 28 marca 2015 roku. A już za pięć miesięcy 15. Międzynarodowe Targi Bursztynu AMBERMART, które odbędą się w dniach 28–30 sierpnia 2014 roku.

Materiał prasowy

Lubi to

jubicom.eu
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookie.