Opublikowane przez:Andrzej Sadowski (administrator) - PB Group

Data: 09/03/2014 15:14:24
Kategoria: Targi i Giełdy | Tablica: Ambermart | Źródło: ambermart.amberexpo.pl
15 WYSTAWCÓW WIĘCEJ NIŻ W UBIEGŁYM ROKU

3086 osób z 31 krajów odwiedziło w tym roku targi AMBERMART. Wyroby oferowało 165 firm bursztynniczych, złotniczych i projektanci biżuterii. AMBERIF, kolejne gdańskie targi dedykowane bursztynowi, już wiosną.  

Na 14. Międzynarodowych Targach Bursztynu AMBERMART, które odbyły się w dniach 29–31 września 2013, swoją ofertę prezentowało 165 wystawców, piętnastu więcej niż w ubiegłym roku. Co ważne, ten wynik potwierdza tendencję wzrostową. W 2012 roku na AMBERMARCIE wystawiało się bowiem również o dwudziestu wystawców więcej niż w 2011 roku.

Zdecydowana większość z wystawców to producenci lokalni z Gdańska, Gdyni i Sopotu.  34 wystawców przyjechało z Litwy i po jednym z Łotwy, Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych  i Włoch. Na targowych stoiskach znaleźć można było m.in. srebrną i złotą biżuterię z bursztynem, biżuterię artystyczną i awangardową, rzeźby i przedmioty dekoracyjne z bursztynu, półfabrykaty  z bursztynu, kamienie jubilerskie, galanterię stołową oraz spotkać się z organizacjami działającymi  na rzecz branży bursztynniczej, prasą i wydawnictwami fachowymi.

AMBERMART odwiedziło w tym roku 3086 gości – przedstawicieli hurtowni, sieci handlowych, sklepów i galerii, a także szeroka publiczność trójmiejska. 

Leszek Boguszewski – od 1990 roku produkujący biżuterię ze srebra i bursztynu oraz przedmioty użytkowe, o charakterze zarówno tradycyjnym, jak i nowoczesnym w artystycznych odsłonach – uczestniczył w targach AMBERIF po raz pierwszy. Nie tylko jego biżuteria znalazła uznanie publiczności targów, która nagrodziła ją wyróżnieniem w konkursie, ale i dopisali kontrahenci.

– To były dla nas bardzo udane targi, ostatni dzień okazał się najowocniejszy – opowiadał Leszek Boguszewski. – Już postanowiłem, że będziemy mieli swoje stoisko również na targach MABERIF. W pierwszym dniu targów Mariusz Drapikowski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników, wyrażał ostrożny optymizm. 

– Ryzykownym stwierdzeniem byłoby powiedzieć, że kryzys jest już za nami – mówi. – Nieustannie mamy nadzieję, że będzie lepiej. Widzimy zainteresowanie kupców bursztynem. Doceniają go zarówno w biżuterii, jak i wyrobach użytkowych designerzy, kolekcjonerzy i miłośnicy. Wierzymy, że ogromna promocja bursztynu na świecie i popularyzacja wiedzy o nim przyniosą rezultaty.

Ewa Rachoń, dyrektor projektu AMBERMART i AMBERIF, dostrzega potrzebę doskonalenia rzemiosła złotniczego i pracy nie tylko z bursztynem ale i innymi kamieniami jubilerskimi. Dzięki bursztynowi zaistnieliśmy jako region produkujący biżuterię z ciekawym potencjałem kreatywnym – teraz warto to przekuć na rozwój technologiczny, zdobyć się wreszcie na stałe Laboratorium Gemmologiczne wyspecjalizowane w bursztynie i poszukać nowych szans w srebrnej biżuterii bazującej na polskich złożach tego surowca.  

Tegorocznym targom AMBERMART towarzyszyło wiele imprez, m.in. pokaz biżuterii w ramach ministerialnego programu „Bursztyn. Skarb Polski” realizowanego ze środków unijnych, otwarcie pięknie zaaranżowanej wystawy w nowej siedzibie Muzeum Inkluzji Uniwersytetu Gdańskiego, nocne spotkanie w Muzeum Bursztynu w chińskich klimatach wyczarowanych przez firmę S & A. 

W trakcie targów tradycyjne działało również Laboratorium Bursztynu, gdzie rzeczoznawcy Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników i pracownicy naukowi Muzeum Ziemi PAN  oraz Politechniki Gdańskiej identyfikowali bursztyn. Odbyły się również dwa wydarzenia  o charakterze popularyzatorsko-naukowym: warsztaty „Bursztyn, srebro i diamenty – zdemokratyzowany luksus” oraz Kurs Wiedzy o Bursztynie zorganizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników.

Na zakończenie targów, w sobotni wieczór, na najbardziej malowniczej uliczce Głównego Miasta odbyła się zaś już po raz 4 impreza „Święto ulicy Mariackiej”, w tym roku pod hasłem: „Mariacka  w kwiatach”. Tutaj bursztyn spotyka się ze sztuką w naturalnej scenografii ulicy, gdzie tradycyjnie ulokowały się pracownie i galerie bursztynnicze. Były koncerty, wernisaże biżuterii, wystawy malarstwa, baśnie i legendy, warsztaty kreatywne i artystyczne, dyskusje, pokazy filmowe, ognisty pokaz mody i biżuterii…

Materiał prasowy.
jubicom.eu
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookie.